Галоўная Трансфертнае цэнаўтварэнне ў Рэспубліцы Беларусь Катэгорыі плацельшчыкаў, якія падлягаюць першачарговаму кантролю

Катэгорыі плацельшчыкаў, якія падлягаюць першачарговаму кантролю

Катэгорыі плацельшчыкаў, якія падлягаюць першачарговаму кантролю па пытанні прымянення трансфертнага цэнаўтварэння:
  • якія адлюстроўваюць страты на працягу некалькіх гадоў (два і больш за год) запар;
  • якія ўваходзяць у склад міжнародных кампаній (г.зн. якія маюць ўзаемазалежныя арганізацыі за мяжой);
  • якія адлюстроўваюць нязначны памер прыбытку пры значных аб'ёмах тавараў, якія рэалізуюцца два і больш за год запар (калі такія суадносіны не абумоўлены галіновымі асаблівасцямі дзейнасці плацельшчыка);
  • арганізацыі, у якіх ўзровень рэнтабельнасці ніжэй сярэднегаліновага, зыходзячы са звестак Белстата па гэтаму віду дзейнасці за адпаведны падатковы перыяд;
  • якія рэалізуюць аб'екты нерухомасці ўзаемазалежным асобам;
  • • ажыццяўляюць знешнегандлёвую дзейнасць з замежным контрагентам, пры наяўнасці прыкмет узаемазалежнасці з ім, а таксама калі такі контрагент мае пастаяннае месцазнаходжанне ў краіне (тэрыторыі) з узроўнем падаткаабкладання прыбытку ніжэй, чым у Рэспубліцы Беларусь, з'яўляецца рэзідэнтам свабодных (асаблівых) эканамічных зон, на тэрыторыі якіх дзейнічае льготны падатковы рэжым і г.д.

Даведачна: паняцце ўзаемазалежных асоб устаноўлена ў артыкуле 20 Падатковага кодэкса


Акрамя гэтага, калі ў перыяд, папярэдні праверцы, падатковы орган у рамках папярэдняга аналізу падатковых дэкларацый (разлікаў) па падатку на прыбытак з інфармацыяй і звесткамі з баз дадзеных, якія знаходзяцца ў яго распараджэнні, выявіць адхіленне цэн, прымененых плацельшчыкам, ад рыначных цэн па здзелках , якія падпадаюць пад дзеянне артыкула 30-1 Падатковага кодэкса, больш чым на 20 працэнтаў, што паўплывала на змяншэнне падатковай базы па падатку на прыбытак, ён накіроўвае ў адрас такога плацельшчыка апавяшчэнне з прапановай прадставіць тлумачэнне аб парадку фарміравання цаны, прымененай плацельшчыкам, або, калі адсутнічаюць падставы лічыць цэны, ужытыя плацельшчыкам, рынкавымі - для самастойнай карэкціроўкі падатковай базы па падатку на прыбытак да пачатку падатковай праверкі.

Пры непрадстаўленнi тлумачэнняў (з інфармацыйных крыніц, якія могуць быць правераны падатковым органам), якія змяшчаюць звесткі аб прымененых іншымі арганізацыямі рыначных цэн, памер якіх знаходзіцца на ўзроўні цэн або ніжэй за цэны па здзелцы дадзенага плацельшчыка або адсутнасці ў прадстаўленых тлумачэннях спасылкі на прадастаўленне пры заключэнні здзелак надбавак (скідак), якія ўжываюцца ў выпадках, устаноўленых артыкулам 30-1 Падатковага кодэкса, або падстаў, згодна з якімі здзелкі не трапляюць пад падатковы кантроль трансфертнага цэнаўтварэння (указаныя вышэй), падатковы орган мае падставы для ўключэння такога плацельшчыка ў каардынацыйны план кантрольнай (нагляднай) дзейнасці.

Пры правядзенні праверкі, у мэтах высвятлення наяўнасці або адсутнасці факту прымянення трансфертных цэн, падатковы орган запытвае ў плацельшчыка інфармацыю аб парадку фарміравання цаны аналізаванай здзелкі, паколькі гэтая акалічнасць паўплывала на памер падатковай базы па падатку на прыбытак, а таксама звесткі аб рыначных цэнах па супастаўнай дзейнасці (ідэнтычных (аднастайных) таварах, работах, паслугах), якімі валодае плацельшчык.